פיתוח עסקי באינטרנט

קליקיט - בניית אתרים לעסקים | אתרים תדמיתיים | אתרים למסחר | אתרים אינטראקטיביים

בניית אתרים לעסקים וארגונים

קליקיט מתמחים בבניית אתרי תדמית לכל קשת העסקים והארגונים כגון: בניית אתרי תדמית לבעלי עסקים ונותני שירות, בניית אתרי תדמית לעורכי דין ומקצועות צווארון לבן, אתרי תדמית למפעלים וארגונים ועוד.

בניית אתרי תדמית לעסקים וארגונים

בניית אתרי מסחר מקוון

קליקיט מתמחים בבניית אתרי חנות מקוונת לכל קשת העסקים כגון: אתרי חנות מקוונת למכירת מוצרים, חנויות אונליין למכירת מוצרים דיגיטליים, חנות מקוונת למכירת שירותים שונים, אתרי חנות מקוונת למכירת מוצרים בחו"ל.

בניית אתרי מסחר מקוון - חנויות אונליין

בניית אתרי לימודים מקוונים

קליקיט מתמחים בבניית אתרים ללימודים אונליין כגון: אתרי לימודים לקבלת תעודת הסמכה, אתרי לימודים למקצועות לבגרות, אתר E-Learning למכירת קורסים ושיעורים בתחום שוק ההון, הורות וזוגיות, פסיכומטרי, שפות ועוד.

בניית אתרי לימודין אונליין - קורסים באינטרנט

בניית אתרי מחשוב בענן

בקליקיט מעצבים מוכשרים, מנהלי פרויקטים ומתכנתים מנוסים האמונים על בניית אתר מערכת מחשוב בענן אשר ישרת באופן היעיל והרווחי ביותר את מטרות בית העסק והמוניטין שלו.

בניית אתרי ניהול מערכות מחשוב בענן

אינדקס עסקים קליקיט

בקליקיט פועל אינדקס עסקים מתקדם וחדשני הכולל, בין היתר אפשרויות פרסום מוצרים במבצע, אירועים של בית העסק ועוד. חבילת פרסום חינם ושלוש חבילות פרסום בעלות כמעט חינם!

אינדקס עסקים קליקיט

ג'ומלה - בניית אתרים לעסקים

בקליקיט מעצבים מוכשרים, מנהלי פרויקטים ומתכנתים מנוסים האמונים על בניית אתרי ג'ומלה רספונסיביים מרהיבים, תפעוליים וכאלו אשר ישרתו באופן היעיל והרווחי ביותר את מטרות בית העסק והמוניטין שלו.

בניית אתרי ג'ומלה רספונסיביים
קליקיט - ערוץ יוטיובקליקיט פיתוח עסקי באינטרנט בלינקדיןקליקיט פיתוח עסקי באינטרנט בגוגל פלוסקליקיט פיתוח עסקי באינטרנט בפייסבוק

אתרים תדמיתיים

בניית אתרי תדמית לכל קשת העסקים והארגונים
קליקיט מתמחים בבניית אתרי תדמית לכל קשת העסקים והארגונים.
קבלו הצעת מחיר

אתרים מסחריים

בניית אתרי מסחר אונליין - חנויות מקוונות למגוון עסקים וארגונים
קליקיט בונים אתרי מסחר אונליין - חנויות מקוונות למגוון עסקים וארגונים.
קבלו הצעת מחיר

אתרים לימודיים

בניית אתרים למכירת קורסים ושיעורים מקוונים
קליקיט מתמחים בבניית אתרים למכירת קורסים ושיעורים מקוונים.
קבלו הצעת מחיר

בניית אתרי Cloud

בניית אתרים לאחסון ושיתוף נתונים במערכות מחשבו בענן
קליקיט מתמחים בבניית אתרים לאחסון ושיתוף נתונים במערכות מחשבו בענן.
קבלו הצעת מחיר

בניית אתרי ג'ומלה

ג'ומלה - בניית אתרי תדמית, אתרי מסחר אונליין, אתרי קורסים מקוונים ואתרי מערכות מחשוב בענן
קליקיט מתמחים בבניית אתרי תדמית, אתרי מסחר אונליין, אתרי קורסים מקוונים ואתרי מערכות מחשוב בענן - על בסיס ג'ומלה.
קבלו הצעת מחיר

אתרים רספונסיביים

בניית אתרים רספונסיביים לכל קשת העסקים והארגונים
אתר רספונסיבי מתאים את עצמו אוטומטית לתצוגה בטלפונים חכמים וטאבלטים. קליקיט מתמחים בבניית אתרים רספונסיביים לכל קשת העסקים והארגונים.
קבלו הצעת מחיר

לקוחות גרועים - יש דבר כזה. כיצד נמנעים / נפטרים מהם?

לקוחות גרועים - יש דבר כזה. כיצד נמנעים / נפטרים מהם?
קשה לומר זאת וקשה אף יותר להודות בכך שקיימים לקוחות גרועים. כן, ממש כך - לקוחות שגורמים או עלולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת, למרות שהם לקוחות ולמרות שאנו רודפים אחרי כל לקוח, נופלים לרגליו ומודים לו שבחר בנו מכל העמים. כל לקוח הוא עבורנו מקור הכנסה, בין אם העסקה גדולה וטומנת בחובה המשכיות עסקית, ובין אם העסקה קטנה והרווח ממנה זעום - אנו חיים ומתפרנסים מתוך ידי הלקוחות שלנו ונעשה הכל כדי שיהיו מרוצים וימשיכו לקבל מאיתנו שירות, ימליצו עלינו ויהיו חלק בלתי נפרד מהפיתוח העסקי שלנו. תחום בניית אתרים הינו תחום תחרותי ואנו הפרילנסרים לא נעלה על דעתנו שנסרב לקבל לקוח ועל אחת כמה וכמה, "נפטר" לקוח שהיה בשורותנו. יש לזכור כי האמרה "הלקוח תמיד צודק" אינה מדויקת ולעיתים אף מטעה, היות והלקוח לא תמיד צודק, אך לעומת זאת "הלקוח הוא תמיד הלקוח". יחד עם זאת, הלקוח חושב תמיד במונחי עלות תועלת וכך גם עלינו - פרילנסרים נותני השירות בעולם הפיתוח העסקי והאינטרנט, לחשוב ולפעול - במונחי שיקול עלות תועלת, כל לקוח לגופו. במילים פשוטות: יש לקוחות ששווה לנו לקבל ולטפח לאורך זמן ויש לקוחות שלא שווה לנו לקבל ואם הם כבר לקוחות שלנו, משתלם לנו יותר להיפטר מהם לטובת המתחרים, תוך איחולי הצלחה לבביים בהמשך דרכם.

עבודה מול לקוחות בתחום בניית אתרים כוללת היבטים רבים, ביניהם גראפיקה, נראות, תפעול, ניהול תוכן ופיתוח שוטף של רכיבים באתר. לא ניתן לצפות לתהליך עבודה שאינו כולל ניגוד דעות ואף ויכוחים, אך בהחלט ניתן להתחיל את העבודה כשאנו "זקופים בכיסא", כלומר נקודת המוצא שלנו עוד בטרם חתימת הסכם העבודה היא כזו שאנו רואים נכוחה ולמרחוק את העלות מול התועלת שבעבודה עם הלקוח. ב"ישיבה זקופה בכיסא", אין הכוונה רק להיבט הפיזי אלא כמטאפורה לפעולת מנע אשר עדיפה על טיפול שלאחר מעשה וכפי שאנו אוהבים לומר: "לא מכניסים ראש בריא למיטה חולה". טעות תהיה לחשוב כי מדובר כאן בכבוד. זכרו שכל גיג מחורבן שאתם לוקחים מרחיק אתכם מהלקוחות ומהעבודות שאתם באמת רוצים שיהיו שלכם, כאלו שתתגאו להציג בתיק העבודות שלכם, לקולגות שלכם וללקוחות עתידיים. לא אגזים ואומר כי יהיה זה חוסר אחריות מצדכם לקבל לקוחות גרועים ולפיכך עדיף שתשנו את עצמכם מאשר את הלקוחות שלכם היות וזה חסר סיכוי: לקוח גרוע לעולם לעולם לא יהפוך ללקוח טוב. אמרו זאת לפני ואני רק ממחזר, אבל תפסיקו לצחצח את החרא ותמצאו לכם מטיל זהב אמיתי! יותר מזה, אתם חייבים את זה ללקוחות הטובים שלכם: הזמן, הכישרון והמקצועיות שלכם צריכים לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה והאינטנסיבית ביותר כלפי הלקוחות הטובים שלכם. אם תבזבזו משאבים על לקוחות גרועים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מפסידים את הלקוחות הטובים שלכם!

פרילנסרים יקרים, תנו לעצמכם יותר קרדיט ממה שנתתם עד כה והבינו כי הסתגלות ללקוח גרוע הינה מצב לא בריא והוא יהיה בעוכריכם. אנו כפרילנסרים לא חייבים לסגל מדיניות של דלת פתוחה, לעשות עסקים ולקבל כל מאן דבעי כלקוח. עלינו להפעיל מערכת מחושבת של סיכוי / סיכון לטווח הרחוק באשר לתועלת העסקית של כל לקוח ולקוח. לאחר שספגתם מישנה רדיקלית ומשונה זו, בואו נדבר קצת על האופן בו נוכל לזהות לקוחות גרועים. נתחיל מכך שלקוח גרוע אינו רק כזה אשר מוריד אותנו לריצפה במחיר הפרויקט, כזה שמשלם באיחור או כזה שאינו משלם בכלל. לקוח גרוע הוא מישהו שלמשל אינו יודע מה הוא רוצה - מישהו שקל לו יותר לפתוח את הארנק מאשר את הראש, לצורך חשיבה מעמיקה באשר לדבר הבסיסי ביותר: "מה אני רוצה?". לקוח כזה עלול לדרוש מליון ואחד שינויים, לחזור בו מהחלטותיו ולדרוש להחזיר את הפרויקט לנקודת ההתחלה. מצב זה שאינו תמיד ניתן לצפייה מביא אותנו הפרילנסרים בתחום הפיתוח העסקי באינטרנט למצב בו שעות העבודה שלנו אינן נחשבות עבור הלקוח כהוצאה עבורנו והוא מאמין כי התשלום שלו למעשה קנה אותנו ואת הזמן שלנו וכי יש לו בלעדיות על שניהם. אחזקת לקוח כזה היא לרוב בעלת עלות גבוה הרבה יותר מאשר התמורה הכספית שקיבלנו בעד העבודה שהביא עימו.

לקוחות שוכרים את השירותים שלנו כפרילנסרים בתחום הפיתוח העסקי באינטרנט, מסיבה מסוימת. בדרך כלל הסיבות נעות סביב הצורך בבניית אתר, הגדלת הרווחיות של העסק באמצעות מסחר אינטרנטי, פיתוח מוניטין או מותג. לפחות בהתחלה מבינים שוכרי השירות כי הם זקוקים לאנשי מקצוע חיצוניים במטרה להגדיל את ההכנסות שלהם ולמעשה, בנקודה מסוימת הם מעבירים לנו הפרילנסרים, את המושכות לרכבת העסקית שלהם. לקוח שאין לו אמון בנו כמי שמתחייבים במסגרת המומחיות שלנו לעשות כן, הוא לקוח גרוע ומדוע? מכיוון שלקוח שאינו מסוגל לתת בנו אמון יהיה לכל אורך תהליך הפיתוח מנהל מיקרו ובמובן הזוועתי ביותר שניתן להעלות על הדעת: יפקח על כל פעולה ולו הקטנה ביותר, יתקשר עמנו בכל אמצעי ובשעות הכי פחות מקובלות, יערער על כל החלטה שלנו ואפילו שלו וייצור בכך מצב בלתי אפשרי בו מחד אין הפרויקט מתקדם ומאידך, הוא מלא טענות כרימון כי הפרויקט אינו מתקדם...! ההמלצה במקרה זה קצת סותרת את אופי העסקים הנוכחי בתחום הפיתוח העסקי באינטרנט - היפגשו פנים אל פנים עם הלקוח המיועד והימנעו ככל האפשר מסגירת עסקה וקיום קשר עסקי עם לקוח שעולם לא נפגשתם עמו. בפגישה אישית, אפילו אחת, תוכלו ללמוד רבות אפילו משפת הגוף, אודות אופי הלקוח ואם קיים סיכון שהפרויקט שלכם יהיה ישא אופי של מיקרו ניהול.

אם כבר נפגשתם עם הלקוח, שימו לב לסימני אזהרה: שולחן עבודה מבולגן או אפילו סתם תחושת בטן לא טובה. לכו עם האינסטינקטים שלכם ואל תכנעו למצגות שווא. ואם כבר בסימני אזהרה עסקינן, להלן כמה דגלים אדומים נוספים: לקוח שאינו מכבד אתכם או את המומחיות שלכם, יביע זאת בדרך כלל בהבטחות לחשיפה שלכם ללקוחות נוספים בזכות היותו לקוח שלכם. חשיפה ללקוחות פוטנציאלים היא דבר טוב, אך שוכר השירות אינו מתכוון לכך באותו אופן כמוכם. אם למשל יספק בידיכם הלקוח רשימה שמית של לקוחות אחרים אליהם תוכלו לפנות בהמלצתו - מעולה, אך לרוב אותם לקוחות לא יעשו כן וינסו לקבל מכם שירות אפילו בחינם, תמורת הבטחות. עם הבטחות אי אפשר לשלם חשבונות ואי אפשר לקנות אוכל, כך שאל תפלו בפח ההבטחות. כסף תמורת עבודה או שאל תסכימו. סימן אזהרה נוסף ניתן לקבל מלקוחות אשר מקטינים את כמות הזמן, המאמץ או העבודה הכרוכים בביצוע הפרויקט. ביטויים כגון: "זה לא צריך לקחת כל כך הרבה זמן", "סטודנט יכול לעשות את זה", "אם היה לי זמן הייתי עושה את זה בעצמי" - מעידים על לקוח שינסה להוריד את המחיר מתחת לגבול התועלת שלכם, ירגיש וישדר לכם שהוא לא מאמין בכם וכי אתם מרמים אותו והגרוע מכל - לקוח שעלול לתפור לכם תיק תביעה כדי לנסות לעשות לעצמו עושר במשפט על חשבונכם.

טעינו, נדפקנו, מה הלאה? אם לא התחלנו את הפרויקט במסמך הסכמות מסודר, יהיה לנו כמעט בלתי אפשרי לאכוף את התנאים שלנו על הלקוח. מול לקוח שאינו משלם את יתרת התשלום אפשר בדרך כלל להתחנן, לאיים או להפעיל סנקציה טכנולוגית על הפרויקט כך שיפסיק לעבוד עד שנקבל את יתרת התשלום. לעיתים, אם אינן באפשרותנו לשכור שירותי עורך דין או חברת גבייה, עלול לקרות שהאפשרות הטובה ביותר עבורנו במצב כזה היא לבלוע את הצינור ולקרוא להפסד שלנו "שכר לימוד" לפעמים הבאות. כניסה לקשר עסקי עם לקוח, כמוה ככניסה לכל מערכת יחסים אחרת ועלינו לבחור בקפידה את הצד השני למערכת יחסים זו ולסיים את מערכת היחסים במידה והיא גורמת לנו לנזק יותר מאשר לתועלת. עלינו לזכור כי אנו הפרילנסרים בתחום הפיתוח העסקי באינטרנט לא חפים מטעויות וקצרים בתקשורת עם הלקוחות שלנו. חשוב שנקפיד על טוהר מידות ותקשורת עקבית, עניינית ורצינית לכל אורך הדרך, על מנת שבמקרה הצורך נוכל להישען על יסודות אלו כדי לקחת החלטה אסטרטגית לכאן או לכאן. מבחינת זמני ביצוע, הבטיחו מסגרת זמן רחבה והפתיעו לטובה את הלקוח כשתסיימו את העבודה לפני הזמן. לקוח טוב יעריך זאת, לעומת לקוח פחות טוב אשר יטיל ספק בתמחור שלכם שכן לא לקח לכם כל הזמן שחשבתם שדרוש לכם מלכתחילה... 
הורוביץ עמיאל
בעלים ומנהל פיתוח עסקי בחברת קליקיט. עוסק בתחום בניית אתרים מבוססי ג'ומלה משנת 2006 עבור כל תחומי הפעילות העסקית: בניית אתרים תדמיתיים, בניית אתרים מסחריים (חנויות מקוונות), בניית אתרים ללימודים אונליין, בניית אתרי מגזין ותוכן, בניית אתרים לעורכי דין, בניית אתרים לניהול נדל"ן, בניית אתרי הנצחה, בניית אתרים למערכות מחשוב בענן. בוגר BA אוניברסיטת חיפה במדעי החברה ולימודים כלליים (ביולוגיה אבולוציונית, חטיבת לימודי משפט), בוגר MA אוניברסיטת חיפה במדעי החברה ושיטות מחקר.
  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Stroke
  • Quote
  • Smileys
  • :confused:
  • :cool:
  • :cry:
  • :laugh:
  • :lol:
  • :normal:
  • :blush:
  • :rolleyes:
  • :sad:
  • :shocked:
  • :sick:
  • :sleeping:
  • :smile:
  • :surprised:
  • :tongue:
  • :unsure:
  • :whistle:
  • :wink:
 
   
 

קליקיט ™ בניית אתרים 2006-2017