כתיבה יפה וקולחת היא תמיד נעימה לקריאה, אפילו כאשר מדובר בכתיבה טכנית... ללא ספק, על כתיבת תוכן לאתר אינטרנט להשתמש ביצירתיות ובאופן הרהוט ביותר, על מנת לאפשר לקורא לקבל מקסימום מידע במינימום מילים. יחד עם זאת, יש לציין כי אין בכך די, היות וכתיבת תוכן באינטרנט אינה מיועדת באופן בלעדי להעשרת הידע של גולש המקרי או המכוון באתר, אלא נועדה, אם כי באופן בלתי מוצהר, "לעניין" את מנועי החיפוש בתוכן הטקסטואלי המצוי באתר. מנועי חיפוש מפעילים "זחלנים" אשר תפקידם לעבור על תכנים טקסטואליים בדפי האתר, לזהות מילים וביטויי מפתח ולאנדקס את הדף בתוצאות החיפוש בהתאם לאחוז מילות המפתח הרלוונטיות בדף, לשאילתת החיפוש. לדוגמא: דף המכיל את צירוף המילים "בניית אתרים" באופן יחסי המציב את צירוף המילים הזה באחוז יחסי גבוה לשאר המילים בדף, יאונדקס על ידי גוגל תחת קטגוריית "בניית אתרים" ויוצג בתוצאות החיפוש לשאילתה "בניית אתרים".
כמובן שחוקיות זו אינה אקסיומטית ויש לקחת בחשבון פרמטרים קריטיים נוספים המשפיעים על מיקום דף מסוים בתוצאות החיפוש, כגון: ותק האתר, התנועה באתר, הדגשות, קישורים נכנסים ועוד.
כתיבת תוכן לאתר
בנושא כתיבת מאמרים לאתר אינטרנט ניכר אם כן צורך בלוליינות מסוימת - הליכה על חבל דק המפריד בין כתיבת תוכן לאתר אינטרנט באופן שייצור עניין אצל הקורא, לא ישעמם אותו ואולי אף יגרום לו לצאת מהאתר עקב נחשול מידע המציף אותו, לבין כתיבת תוכן לאתר אינטרנט אשר משרתת נאמנה את כללי הרלוונטיות המופעלים על ידי מנועי חיפוש בהקשר לשימוש הנכון במילות מפתח. אתר האינטרנט שלכם הינו מפתח לתדמית העסקית, השיווקית והמסחרית שלכם ומשמש באופנים רבים להגדלת המחזור העסקי שלכם ואולי אף אחראי לו באופן בלעדי. מטרתו העיקרת של מאמר באינטרנט הוא למשוך קוראים לאתרכם ובכך להגדיל את התנועה בו. זכרו כי גוגל למשל, בודק את משך השהייה שלכם באתר ואת התנועה - קרי, מספר הדפים הממוצע שגולש עובר באתר בביקור אחד. פרמטר זה משמש את גוגל גם כן, בקביעת הרלוונטיות של אתר מסוים, היות והכניסה לאתר והתנועה בו נובעים משאילתת חיפוש שבוצעה קודם לכן. ככל ששאילתת חיפוש מסוימת תוביל יותר לאתרכם ומכן, לשהייה בו ומעבר בין דפים, כך תקבלו יותר "הצבעות אמון" של גוגל לאתרכם.בסופו של יום הרי המטרה של גוגל והמטרה שלנו הן זהות וניתן לתמצת אותה בתור "רלוונטיות לתוצאות חיפוש": מנוע החיפוש של גוגל פועל, באופן מאד כוללני, להצגת תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבור שאילתת חיפוש. אנו פועלים באמצעות כתיבת תוכן, להבהיר ולחזק את הרלוונטיות של האתר שלנו לשאילתות חיפוש שאנו רוצים לקבל מהן כניסות לאתר.
בניית אתר אינטרנט יכולה לכלול מרכיבים טכנולוגיים רבים ומשוכללים, שהרי תחום בניית אתרים הולך ומתפתח כל הזמן ועימו גם הטכנולוגיה העומדת לרשותו. יחד עם זאת, יש לזכור כי כל אתר אינטרנט זקוק לתכנים טקסטואליים, גם כאשר אין מדובר בכתיבת מאמרים לאינטרנט, קיים צורך בטקסט עבור: לחצני ניווט, כותרות דפים, תיאור מוצרים למכירה, פרופיל חברה / אודות החברה, יצירת קשר וכדומה. זהו למעשה השלב הראשון הדרוש מבחינה טקסטואלית לתפעול השוטף של האתר. בשלב הבא, כאשר נרצה להפעיל אסטרטגיה שיווקית מסחרית נכונה, נעבור לרמה הגבוהה יותר של כתיבה לאינטרנט, שהיא כתיבת מאמרים לאתר שלנו. על כתיבת מאמר (לצורך העניין המאמר יכול להתפרסם באתר או באתר ייעודי לפרסום מאמרים) להיות מושתתת על מספר עקרונות בסיס, פשוטים יחסית, אך די מורכבים לביצוע: חקר מילות מפתח, חלוקה לכותרות ראשיות ומישניות, מקוריות, כתיבה קולחת, עברית תקנית ובשפה גבוהה, דקדוק נכון, איות מדויק, הדגשת מילים (עבור המרפרפים) ואוריינטציה שיווקית - מסחרית.
בסיום כל תהליך כתיבה לאינטרנט, עלינו לוודא כי קיימת אותה "צפיפות" - ריכוז מילות המפתח המאפיינות את המאמר, ביחס לשאר המילים במאמר, אופן בו ככל שאחוז מילות המפתח במאמר גבוה ביחס לשאר המילים, גוגל ייחס חשיבות גבוהה יותר לדף שלנו מבחינת הרלוונטיות שלו לשאילתה שתתבצע על אותה מילה או ביטוי.
ככלל, תפקיד תחום כתיבה לאינטרנט הוא להשאיר את הגולש באתר באמצעות מסרים ענייניים וקצרים. מסרים תדמיתיים, שיווקיים ובעיקר מסרים אשר יביאו את הגולש לנקוט בפעולה כלשהי באתר. בפעולה, הכוונה למשל לרישומו לקבלת דיוור, הצבעה בסקר וכמובן - ביצוע רכישת מוצר או שירות אותו הנכם מציעים באתרכם. זוהי בעצם גולת הכותרת של כתיבה נכונה לאינטרנט, השורה התחתונה, מבחן התוצאה של כל השקעתכם באתר אינטרנט! אך גם בכך לא די... לכל תוכן קיים תאריך תפוגה ובמשך הזמן המאמר או הטקסטים שלכם מתיישנים ומאבדים מהרלוונטיות שלהם, הן עבור מנועי חיפוש והן מבחינת התוכן. גדולתה של כתיבה לאינטרנט נעוצה גם בחדשנות שבה ועל כן יש לרענן טקסטים ישנים, לחדש אותם ולעדכן אותם בהתאם למתרחש בשוק הספציפי בו הנכם פעילים. ידע נוצר ומתחדש כל הזמן. כתיבה לאינטרנט אינה עוצרת לעולם וככל שהיא עדכנית וחדשנית יותר, כך תגדלנה יכולותיכם לעניין גולשים ומנועי חיפוש ולממש את יעדי המכירות שלכם.